marți, 15 iunie 2010

Clafoutis cu ananas

o tarta usoara, foarte frecventa si apreciata in bucataria frantuzeasca. mi se pare potrivita pentru ziua de carbohidrati, la cina.

Ingrediente:


- 100 gr faina
- 100 gr zahar pudra+1 pliculet de zahar vanilat, tot pudra
- 4 oua
- smintina dulce - vreo 50 ml
- jumatate de pahar de lapte (daca nu avem smintina, punem un pahar de lapte)
- o jumatate de pliculet de praf de copt
- o cutie de compot de ananas


am batut ouale cu mixerul (si cu un praf de sare) ca pentru omleta, am adaugat zaharul pudra si cel vanilat si am continuat sa bat inca 5 minute, apoi am adaugat, treptat, faina, praful de copt, smintina si laptele. de data aceasta am folosit telul si am amestecat cu grija, incetisor


am uns o forma cu unt (daca aveam, ungeam hirtia pergaminata si o puneam in forma), am asezat bucatile de ananas (scurse si tamponate) si am turnat compozitia peste fructe.
am bagat-o in cuptorul preincalzit la 180 de grade si am lasat-o cam 40-45 de minute sa se coaca


cind am scos-o din cuptor am mutat-o pe o farfurie si am pudrat-o usor cu zahar. e buna calduta, dar e buna si dupa ce se raceste.
clafoutis se face si cu fructe proaspete, de preferinta acrisoare (visine, cirese, fructe de padure, ananas)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu