miercuri, 23 iunie 2010

Mamaliguta cu ciuperci

mai mult decit o reteta, e o idee pentru ziua de carbo. o tocanita simpla din citeva ciuperci si o mamaliguta la fel de simpla.
ideea e inspirata din carte, acolo se recomanda mamaliga cu ulei si boia (eventual si cu ceapa calita) intr-o parte si in alta parte, cous-cous cu ciuperci. eu am facut o combinatie din cele doua recomandari :)


am avut asa:

- vreo 6-7 champignoane mici, pitice
- o ceapa alba
- 3-4 catei de usturoi
- un ardei gras mic
- 120 de grame de faina de malai
- ulei de masline, sare, o lingurita mica de boia dulce, frunze de patrunjel

am spalat legumele, am curatat ceapa, ardeiul si ciupercile, le-am taiat marunt si le-am pus (in aceasta ordine) la calit in doua linguri de ulei de masline, am sarat si am pus boiaua. cind a scazut zeama am adaugat frunzele de patrunjel tocate marunt si am stins.

mamaliga am facut-o asa: in apa clocotita si sarata am pus faina de malai in ploaie si am lasat-o la foc mic vreo 25-30 de minute, amestecind din cind in cind cu telul, ca sa nu aiba cocoloase.

a iesit o portie foarte mare, in poza e mai putin de jumatate din ceea ce a rezultat si mi-a fost suficient pentru masa de prinz.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu