marți, 15 iunie 2010

Cous-cous cu ciuperci

reteta inspirata din carte.

am folosit:

- 120 de grame de cous-cous
- vreo 6 champignoane mari, frumoase
- 3 cepe verzi
- o rosie
- 2 catei de usturoi
- 1 ardei iute
- 4 linguri de ulei de masline
- sare, piper alb, vegeta

am spalat legumele si am taiat in fisii subtiri ceapa, usturoiul si ardeiul verde, ciupercile le-am taiat in felii cam de 6-7 mm grosime, iar rosiile decojite, in cubulete.
pentru sos am pus la calit in 2 linguri de ulei, in aceasta ordine: ceapa, usturoiul, ardeiul, rosia si ciupercile. am condimentat si le-am lasat sub capac vreo 20 de minute, pina cind a scazut zeama lasata de rosii si de ciuperci si am stins cind mi-a placut consistenta sosului, cam ca o smintina proaspata.

intre timp am pus intr-un vas cele 2 linguri de ulei care mi-au ramas si am prajit putin cous-cous-ul in el, pina s-a rumenit, fara sa se arda, apoi am turnat peste el o cana de supa falsa facuta cu o lingura de vegeta. am lasat sa fiarba vreo 10-15 minute si am mai adaugat supa de vreo doua ori. am turnat cous-cous-ul peste acest sos si am servit fierbinte, cu o salata simpla de castraveti.






dupa parerea mea, cantitatea rezultata chiar este mare, am nevoie de jumatate ca sa ma satur. de obicei, pun intr-o cutiuta ceea ce ramine si o bag la congelator. de data asta am impartit-o cu un mare amator de paste, care a mincat-o cu snitel pe piept de pui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu